Domain Unavailable

2.2 / 5

Domain Unavailable

2.2 Poor
The main metric, showing how trustworthy is the business. Calculated using proprietary rating algorithm based on the AI, analyzing 25 different parameters.

2.2 / 5

Trust Score

3

Reviews

1

Social

1

Featured

3

Technical

Is waeplus.co.uk legit?

  • This website has existed for more than 3 years
  • Mostly not trusted websites are linking to this site
  • We found several negative reviews about this site
  • SSL Certificate Not Detected
  • Facebook account found but audience is small
  • Instagram account not found
  • Business not mentioned on Wikipedia
  • Pinterest account not found
  • Linkedin account not found
  • Twitter account not found
  • Youtube account not found
We check all genuine customer reviews and show the number of approved and rejected reviews. All fake or false reviews are excluded from the Reviews Score.

Reviews Analysis

30

reviews

vs

0

AI declined reviews

0%

NON VALIDATED REVIEWS

You have to be an authorized business owner in order to use this feature.

Based on 30 reviews

Smart.Reviews

2.2

30 reviews

Waeplus.co.uk Review

No description for this company.

Waeplus.co.uk Customer Service Contacts

No contact details for this company.

Last update: Tue, Sep 7, 2021 3:06 AM

Write a review

Point: Poor

Review waeplus.co.uk

Photos of you review

*Supported files .jpg, .gif, .png, .webp

Waeplus.co.uk Reviews & Complaints (30)

Filter reviews by tags

delivery 3 /5

price 3 /5

quality

customer service 3 /5

on-time

AVOID THESE PEOPLE AT ALL COSTS

They show my item as in stock when i ordered it, 9 days later they still show it as in stock - but they don't have, they cant send it out.

They tried to talk me out of cancelling my order by saying that it will take them 30 days to give me my money back!!! I am sure their main income is interest off all the money they have scammed out of people and held onto for what will be 39 days by the time i get a refund!
3

1 year ago

review by Chrismcfaul Z.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

10 days after placing order still says items allocated i rang to ask what this meant but they wouldn't tell me, just told me it was in transit and i would get it that day. I didn't, so rang again and asked for the name of delivery company they told me UPS and when i asked for a tracking number they said "oh no its in our warehouse in FRANCE" this is now 11 days after i placed the order and it's not even been picked to be sent yet and i've been lied to twice on the phone. in the end cancelled my order and for some reason takes 5-10 days to refund. stay away.

UPDATE: 10 working days later still no refund. i rang and they said another 7 days, rang again next day they said it takes 15 days???? having to go through credit card company to get my money back. Its unbelievable!

UPDATE: 11th Feb - now being told another 2 weeks anyone with same problem here link to trading standers http://www.adviceguide.org.uk/england/consumer_e/consumer_protection_for_the_consumer_e/protection_trading_standards_e/reporting_a_problem_to_trading_standards.htm
3

1 year ago

review by Matt2950 W.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Bought a brother printer from them last November. It has not worked properly since having it, not WAE's fault, but it has stopped working altogether now. I was told to post a request for refund by their customer service. I did this after much effort only to be told I cannot have a refund as it was a business to business transaction. I was told to send it to an address in Birmingham, what is this address and what it is for is not explained. I have to pay postage as well. I have checked this out and this is not correct according to the sales act 1999 which states that if an item is faulty then you can expect a refund or replacement if item is not fit for purpose. I have emailed them this and have not got a response yet. I am without a printer and cannot get a refund. 4 months use for £260 printer is not what I call a good deal. Terrible customer service, my wife was on the phone to them for 30 minutes today and I have no email response as said. We are not going to leave this and will get small claims or solicitors to write to them next. Avoid at all cost, or it will be your cost.
3

1 year ago

review by Simlit Z.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I ordered a USB Pen Drive from WAE+ back on 11th April 2013, as it was slightly cheaper than others online.
I only wish I had checked here before doing so.
It should have set alarm bells ringing when the fastest delivery option was nearly 2 weeks.
So, anyway, the allocated time for delivery came & went, and the goods obviously never arrived. I started emailing/messaging them, but EVERY one of these was ignored/not responded to.
In the end, I called them. That was even worse.
After 25 minutes I finally got through to a lady who said her name was ****..
She was of no help at all. She wouldn't tell me what had been done in the 14 days since I'd paid for the item, wouldn't tell me when the item was likely to be dispatched or when it might arrive.
She wouldn't allow me to cancel the item as it was now "allocated" (which it had been for 4 days already).
She wouldn't allow be to speak to her supervisor or manager, and then, finally she hung up on me.
I have now asked my bank to start a Chargeback claim.
I would avoid this company at all costs - even if they seem a few quid cheaper - it's just not worth it.
If I could give 0 stars, I would have done so.
UPDATE
I have removed the name of the employee to try to stop WAE+ from removing this review. Also added order number proof 170-881-5189
3

1 year ago

review by Tinewton W.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

purchased camera on 14th dec and after two days checked status and it was still showing (awaiting fullfilment)they couldnt promise delivery for christmas (wasnt even in the uk)so cancelled the order and got one from someone else (delivered next day)
they sent me two emails to say that my refund would be back in my account within 3-5 days.
then on dec 24th ups turned up and I refused delivery.
they now say I have to wait till they get it back before they will refund me and by the reviews on here looks like poss end of january before I MIGHT SEE MY MONEY AGAIN.
emailed them and told them that the refund should be given back to me straight away but no REPLY.
never dealt with such incompetent people before and in my opinion do NOT NOT NOT BUY FROM THESE IDIOTS
3

1 year ago

review by Surfer12 F.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I made a payment online to WAE+ on Tuesday 20th November 2012. This was for the sum of £366.88. I was ordering a television on behalf of a friend, for his birthday.

I made the order, then immediately paid the bill with my debit card, intending to get the money back from my friend in the next few days to reimburse my bank account.

Two days later, the order had no further notifications. My friend managed to get through to WAE+ by telephone, only to be informed that the item was out of stock, despite the site saying to the contrary. He then had the order cancelled.

He has since re-ordered the item from another supplier, but in doing so, means I am now not getting the cash back from him to reimburse my bank account.

I telephoned my credit card today at around 12:30pm and spoke to an advisor. He said that it can take up to 30 days for a company to refund money to the credit card.

However I have since found this site, and it is inundated with hundreds of bad reviews. Why my friend, who is normally very security-conscious, didn't check this beforehand, is beyond me. As he is a smart individual I took it as read that the information given to me was legal and correct. Some people have waited over the thirty day period - one review is from someone who has waited TEN WEEKS and is still awaiting their refund - so I am now becoming more and more worried that I will not see my money again.

I have contacted trading standards and BBC Watchdog, giving the link to this website to both. All I want id for WAE+ to reimburse my credit card, then I can get the money from them back to my bank.

I have never, EVER experienced such shoddy customer service in my life. Telling me on the phone that the lines are busy (with angry customers, no doubt!) and not even having a queuing system??! Then to use the "fast response" option, TWICE today, to return home from a funeral to find NOTHING in my inbox? They had the WHOLE AFTERNOON to reply!!!!!!!

This is only the tip of the iceberg. My credit card company are aware of this and will be taking steps to reclaim the money. Any other public organisations that i can report them to, I will do so. I WANT MY REFUND.
3

1 year ago

review by Iwarrior H.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Parcel delivered after two weeks will not shop with them again
Also if anyone is interested there is a petition up on line to get them closed down you can find it by googling
WAEPLUS petition
3

1 year ago

review by Simon2 C.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Rating -2 I ordered 7th October 2012, delivery supposed to be 8-10 days, 2 weeks later i emailed Whereis my delivery, got a reply should just be 3 working days.. No Printer, I rang up, sorry it'll be 3-4 WEEKS!! Is that ok - er no refund please over 2 weeks later I'm still waiting for my refund and can't get through on the phone. Lodging claim with credit card company.
3

1 year ago

review by Mickyjmad A.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

THIS IS 28 DAYS OF EMAILS TO & FROM WAE+
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Day 24
16-06-2013

Hi Team

Thank you for email confirming the return of my money on or before 21st June 2013 @ 11:09:07. I look forward to a satisfactory completion of this matter and of course the sooner the better.

Regards

Pensioner


Dear Customer

Thank you for your e-mail.

We are sorry you are not satisfied with your order, we have received your request to cancel. We will be more than happy to provide you with a full refund. The refund will be processed and back into your account within 30 days as per the terms & conditions when cancelled, i.e., 22nd May 2013 @ 11:09:07.

We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.

Kind Regards
Customer Services
WAE+
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 22
14-06-2013

Hi Team I note that you are still ignoring me; I have not even received an auto-response for several days, I suppose you are just carrying out your normal business practice.

WAE+ took my Money on the 18 May 2013 add 30 days and Repayment is due 17 June 2013 then WAE+ are legally required to RETURN MY MONEY.
Consumer Protection Distance Selling Regulation 2000 legislation states that a trader has up to 30 days to supply goods. If that does not happen, the trader is in breach of contract and the consumer is entitled to a full refund without question. If a customer cancel an order the trader must refund your money, as soon as possible and within 30 days at the latest.

Regards

Pensioner
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Day 21
13-06-2013

Hi Team I’ve just check my Bank Account to see if you had returned my MONEY; guess what; YOU HAVEN’T, O I’ve just remembered you are going to email me if you remember to RETURN my MONEY, you could email me with a reasonable excuse as to why you think my money is better off in your bank account than mine.
I am starting to get excited as my enforced 30 day wait’ it can't be that far off before I see my money again, I don’t want any tears at your end when you release that huge amount of money back to its rightful owner. If you cant remember when my money became your interest-free lone just email me for the relative information.
Just to remind you of what WAE+ said, YOU WOULD RETURN MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE, Your words not mine. Why am I still waiting?

Regards

Pensioner

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 20
12-06-2013

Hi Team Another day and you are still desperately hanging on to MY MONEY, do you think you could have a whip-round the office for a few pounds then I could come over to pick it up the cash your company owes me. By the way you have forgotten to email me again, that seems to happen a lot.
Just to remind you of what WAE+ said, YOU WOULD RETURN MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE, Your words not mine. Why am I still waiting?

Regards

Old Person

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Day 19
11-06-2013

Hi Team You seem to have completely forgotten me; I bet its because you owe me money, been doing a little research on WAE+ and I have found many sites where shell we say your customers are somewhat less than happy with their dealings with you, looks like the saga is continuing.
I want to be happy and say nice things about WAE+ so RETURN MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE. Your words not mine, You will find the meaning of the theses words at this address ( http://dictionary.reference.com/browse/quickly )

Regards

Pensioner again and again and again and again and again and again and again.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 18
10-06-2013

Hi Team Lets have a review of my dealings with WAE+:

O yes I haven't got my MONEY BACK you remember YOU WERE GOING TO RETURN MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE.

Regards

Me again and again and again and again and again and again.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 17
09-06-2013

Hi Team, Sunday is here again I hope one of you is having a kind thought and has remembered where you hid my money (wonder if its in a offshore bank) just think you could make an old man very happy by thinking of me on Monday and RETURN MY MONEY.

Just to remind you yet again You did NOT reply to my email yesterday and did NOT RETURN my MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE.

Me again & again & again & again & again & again.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 16
08-06-2013

This is my miserable experience of dealing with WAE+

Did NOT reply to my email yesterday and did NOT RETURN my MONEY

Pensioner + ex-servicemen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 15
07-06-2013

Hi Team we are half way through the miserable experience of dealing with WAE+. You forgot to return my MONEY yesterday or reply to my EMAIL; starting to look like you want to keep it for as long as possible which may be legal loophole but is morally unjustified. A lot of prospective customer know getting ones money back is fraught with difficulty, I whish I had know that..

I WANT MY MONEY BACK NOW

Regards Customer
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 14
06-06-2013

Dear Team

Many thanks for the email which points to your conditions of sale, I would much prefer that you gave me my REFUND which no way conflicts with your maximum 30 day wait, I have spoken to Trading Standards Service Warwickshire and I got some wonderful news; they told me that it wasn’t illegal to RETURN customers money before the 30 days are up so happily I can get my money back today and get some food for my poor dog (Humphrey). At the moment we are sharing my dinner and Humphrey dribbles on my half.

As you know it was you who increase the delivery time as soon as you got my money which was the reason I cancelled the order.

Regards Customer



Day 13
05-06-2013

Dear Customer,

Thank you for your enquiry in regards to your refund.
We are pleased to confirm that this now has been look into and we do our utmost to resolve it as quickly as possible.
Your account should be fully refunded per terms and conditions which is located on our website.

We apologise for any inconvenience caused and ask for your patience.
If you have any more questions please don’t hesitate to contact us .

Kind Regards
WAE+


Hi Team & automated computer this is just to remind you I would like to buy into WAE+ after my accountant has seen the books that is, but from what I’ve seen on the web you do seem to have a lot of money going in and not much going out, It seems a lot of your customers are waiting for REFUNDS.

Had a few of the boys from the old motorcycle gang sorry I meant club for a game of poker, I told them about deals to be had at WAE+ and the difficulty you had returning my money, instead of feeling sorry for me and my poor dog (still sick) they fell about laughing got out the mobiles and quickly set up a sweepstake as to time and date including never that I would get a RETURN OF MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE, your words not mine.
As you probably know, I got no reply to my email yesterday.
Please inform me of the time and date I will be getting my REFUND, Then I could win the sweepstake.

Regards,

Dog & Customer.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 12
04-06-2013

Hi Team & Computer

Don’t you just love this weather. This email is to let you know that you did not reply to yesterdays email, I’m still waiting for my MONEY BACK QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE.

Regards Customer

PS. I called myself Customer as it might help you remember where my MONEY is hiding.


Day 11
03-06-2013

Hi Team another lovely morning, I am very sorry I did not get to meet you on Friday but my dog was feeling sick and could not travel, I think the poor thing is has a sense of impending doom that my money is in someone else’s bank account.

Thanks for the email dated 01-06-2013 I feel there’s a conflict in the statement (quickly and efficiently as possible) and (a 30 day wait)

ef•fi•cient:
a. Acting or producing effectively with a minimum of waste, expense, or unnecessary effort.
b. Exhibiting a high ratio of output to input.

Quick:
1. Moving or functioning rapidly and energetically; speedy.
2. Learning, thinking, or understanding with speed and dexterity; bright: a quick mind.
3.
a. Perceiving or responding with speed and sensitivity; keen.
b. Reacting immediately and sharply: a quick temper.
4.
a. Occurring, achieved, or acquired in a relatively brief period of time: a quick rise through the ranks; a quick profit.
b. Done or occurring immediately: a quick inspection.
5. Tending to react hastily: quick to find fault.

Regards Customer

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
So far still not so
good, I am hoping for an improvement when the computer realises it should be working quickly and efficiently as possible. (watch this space)
Day 10
Looks like they are going to give me my money back in 30 days time quickly and efficiently as possible, I wonder what they spent my money on?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Day 9
01-06-2013
Dear Customer

Thank you for your e-mail.

We are sorry you are not satisfied with your order, we have received your request to cancel. We will be more than happy to provide you with a full refund. The refund will be processed and back into your account within 30 days as per the terms & conditions when cancelled, i.e., 22nd May 2013 @ 11:09:07.

We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.

Kind Regards
Customer Services
WAE+

01-06-2013

Hi Team

No reply to yesterday’s email, please ask your computer to reply to my emails, better still RETURN my money.
Bet you get some laugh’s when you read about yourselves on the internet, Your site should carry a health warning and free access to a psychiatrist to help your “customers” with stress problems caused by NO REFUNDS GIVEN.

Regards

Me
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31-05-2012 Day 8
Hi Team,
I note from your two automated email’s that you don’t even know my name as your computer refers to me as “Customer” and calls itself as WEA+, Perhaps it would be kind enough to override the automation and RETURN my money I have contacted my bank and they say it should take only a few seconds to do the refund.
Regards
H.Lovell
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30-05-2012 Day 7
Dear Customer,

Thank you for your enquiry in regards to your refund.

We are pleased to confirm that this now has been look into and we do our utmost to resolve it as quickly as possible. The next email we will send will be confirmed that your refund has been processed and cleared back into your account.

We apologise for any inconvenience caused and ask for your patience.

Kind Regards
WAE+
Dear Customer,

Thank you for your enquiry in regards to your refund.

We are pleased to confirm that this now has been look into and we do our utmost to resolve it as quickly as possible. The next email we will send will be confirmed that your refund has been processed and cleared back into your account.

We apologise for any inconvenience caused and ask for your patience.

Kind Regards
WAE+
Hi Team how are you today, no response to my request yesterday, I not sure if you are the fastest growing online company seems your not in the business of actually selling anything only collecting money, any chance you want a partnership, if that’s the case I wont sue you to get my money back.
Looking forward to my REFUND.
Regards, Old Pensioner
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29-05-2013

Hi Team WHAT NO REPLY TO YESTERDAY’S EMAIL’S. If you have some money left please return my money,

Regards

A Very old and poor customer.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28-05-13 2nd emal
Still waiting for my refund or have you stopped giving customers there refunds that cant be good for business .
I am passing your premises on Friday I will call in and hope to see you then.
PS. YOU SAID (We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.)
Regards
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------28-0513 1st email
No reply to my email
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Day 5 26-05-13
Hi team any luck with refund.
Regards
reminds me of an old saying my use to say “we are not gone today we are gone tonight “

Day 20
12-06-2013

Hi Team Another day and you are still desperately hanging on to MY MONEY, do you think you could have a whip-round the office for a few pounds then I could come over to pick it up the cash your company owes me. By the way you have forgotten to email me again, that seems to happen a lot.
Just to remind you of what WAE+ said, YOU WOULD RETURN MY MONEY QUICKLY AND EFFICIENTLY AS POSSIBLE, Your words not mine. Why am I still waiting?

Regards


Initial message - 22/05/2013 11:06:05

Hi

Please cancel my order number: #1009112307 as your delivery system is taking far to long; the order was placed on the 18 May,2013 your 10 days delivery should arrive on the 28th May not the 6th of June.

Regards

PS: I think I will stick to Amazon they have got there free delivery’s sorted.

Admin - 22/05/2013 11:09:24

Dear Customer,

Thank you for your enquiry.

We are sorry you are not satisfied with your order, we have received your request to cancel. We will be more than happy to provide you with a full refund. The refund will be processed and back into your account soon.

We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.

Kind Regards

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Customer - 22/05/2013 11:19:09

Thanks for the quick response to my email I confirm that I want the order cancelled.\r\n\r\n
Regards

Admin - 22/05/2013 12:10:05

Dear Customer,

Thank you for your enquiry.

We are sorry you are not satisfied with your order, we have received your request to cancel. We will be more than happy to provide you with a full refund. The refund will be processed and back into your account soon.

We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.

Kind Regards
WAE+
3

1 year ago

review by Quackaolong M.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I too have had a bad experience with this company ordered a monitor and should have been here by latest 16th April didn't arrive emailed to be told a few days contacted them today 18th April to be told again a few days. I asked what is a few days he told me if i do not receive by the 25th to phone again. I said that is another 9 days. I asked to cancel the order, to which he replied you cannot cancel the order as the item is allocated you will have to wait until received then cancel.
What a load of rubbish i have now cancelled via the website lets see what happens, i will update if/when i receive my refund
It might be cheap but not worth the hassle
3

1 year ago

review by H4rdh4t Z.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I would say that this company is laughably bad at doing anything it says but the reality is they have an interesting approach to fraud. They tell you something is in stock when it isn't. After waiting weeks you ask for a refund and they say we'll do it. When the refund fails to turn up they assure you it is being processed and you'll have it in a few days. You repeat this a few times until you realise they are simply lying through their teeth and you are not going to get your money back.
3

1 year ago

review by Rfoot K.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

WAE+ expect more DECEIT, for less SERVICE

These people accepted my payment immediately, for what they clearly advertised as an "in stock" item (my purchase 27th March) and then emailed me several days later (10th April) to say.....
" this item is no longer available due to issues" ....and in my case claim that I emailed them to query stock!! which I most certainly did not, why would I when the item was ordered when IN STOCK and my order designated as awaiting fulfilment.

Oddly enough the graphics card in question was simultaneously, and is still being advertised upon their website but for £183 rather than the £177 I purchased it for (google search RADEON HD 7870 XT, then google shopping tab and you will find WAE+ listed and the link will take you to the website page where it is still being avertised as in stock).

What options do you have, reorder the same item at the higher price......I don't think so (advertised as being in stock but why repeat the same mistake of trusting this company- the item may be allegedly in stock or unavailable at a different price..........and even then it may not be available).

So I asked for a refund, the non supply of the ordered item being totally attributable to this companies inability to deliver upon the transaction, not me the customer.

This is where the sting kicks in, please read pasted email from them which I received today (please see below)
"Dear Customer,

Thank you for your email,
We are sorry you are not satisfied with your order, We will be more than happy to provide you with a full refund. The full refund will be processed and back into your account soon from when cancelled 11-04-2013 by at 10:35am. As per the trems and condition which we have of 30 days time frame.

We aim to resolve this as quickly and efficiently as possible. Thank you for your time and cooperation.

Kind Regards
Accounts Team
WAE+"
So in effect I have provided this company with what I am sure will be a 30~40 day interest free loan, purely because as a customer I was tempted by the price of a supposedly IN STOCK item.

I regret that I did not research a little about this company and its business model before I purchased.
I am equally bemused and disappointed that I have to award them even 1 star in order to write a review about my WAE+ expect MORE grief for couldn't care LESS service, experience.

Apparently I am now eligible for a £10 WAE+ store credit for writing a review of their disingenuous business. I don't think that I will take advantage of it somehow.

I only wish that I had never found this company on a price comparison search.

I can only recount my experience of them (WAE+) obviously. However, I can only hope that by taking the time to write this review, that prospective WAE+ customers will weigh up my experience (and that of other people I see on this review page, that have had similar dealings with WAE+) against "positively glowing" reviews that have been posted within hours of purchasing from their website (store credit incentive), without knowing what the outcome of their transaction will be???

Hopefully, some of you will then avoid involuntarily subscribing to providing this company with a 30+ day interest free loan ((when your IN STOCK order becomes unavailable several days after they have banked your payment, due to issues beyond you, the customers control).
Do yourselves a good service, learn from my mistake/experience and avoid any purchase or transaction with WAE+

++++++++++++++++++UPDATE- 17thApril++++++++++++++++++++++++++++

THIS IS AMAZING, AFTER I POSTED THE REVIEW ABOVE....
THE CARD I PURCHASED AT £177 (27/03/2013), BUT "WAS NO LONGER AVAILABLE DUE TO ISSUES" ON THE 10th APRIL (BUT WAS STILL BEING ADVERTISED AS IN STOCK AT THE PRICE OF £183 UP UNTIL MY REVIEW ABOVE) HAS NOW SUDDENLY BECOME "SORRY WE ARE OUT OF STOCK", 17th APRIL ADVERTISED AT THE PRICE OF £167??????????????.

A fine example of their standards of their integrity and probity!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FOR THOSE OF YOU WHO HAVE HAD A SIMILAR WAE+ EXPERIENCE, PLEASE VISIT
http://www.change.org/en-GB/petitions/shut-down-wae-plus-for-conning-millions-of-online-shoppers
3

1 year ago

review by Mmmadmick Q.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I orderer 1 month ago and nothing !!! Today I canceled my order and I hope to see my money back on my card after their 30 days terms and conditions rules. WARNING!DONT BUY FROM WAE!!! When I asked about my product delays they responded me with THE SAME ROBOT MESSAGES !!!. Incredible. God to help you all :)
3

1 year ago

review by Disatisfiedd C.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

ordered tv at good price 19th December, received email saying not in stock 28th December so CANCELLED ORDER, havent received refund , phoned "india customer services" 4 times now told refund being processed each time... still waiting 14th December. My bank(HSBC) wont refund card unless i get wae+ to write email stating that they wont refund money ever!! AVOID THIS COMPANY... my advice stick with Amazon
3

1 year ago

review by Norville555 F.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I am thoroughly disappointed, over three weeks and no product despite the website still claiming its 'in stock'. One email from them even admitted they had none in the country. I think in my opinion this level of deception is very poor for a company on the internet, the first ever issue I have had in +15 years buying from the net and judging by the reviews I am not the only one. I will bookmark ResellerRatings in the future, wish I had seen it before making the purchase.
3

1 year ago

review by Davidhlondon F.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Ordered at the weekend, an item which was in stock, four working days later it was still "awaiting fulfilment".

Needed it because of medical problem which weakens my muscles and makes me very susceptible to pain, making my current item impossible.

THANKS FOR NOTHING, WAE+.

HERE'S A HINT - FIND A DIFFERENT LINE OF BUSINESS, PREFERABLY NOT REQUIRING ANY HONESTY, HONOUR, OR ANYONE RELYING ON YOU, YOUR STATEMENTS, YOUR TOTALLY DEFICIENT PROBITY AND DECENCY, IN ANY WAY.

Shop anywhere but here.

Invoice number and order date kept private because someone with as little respect for others as whoever runs and owns WAE+ is to be feared.
3

1 year ago

review by Zbigneiewovic K.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I ordered two items for a custom PC build on 08/10/12 because they were the cheapest prices around and the website appeared to have good ratings on Google and other review websites - I have since found out why this is, of course...

On 17/10/12 (the latest possible delivery date) one half of my order was delivered by UPS, the other was nowhere to be seen. After telephoning WAE+ and speaking to their customer service advisor after a long delay I was advised the second item was out of stock (despite STILL showing as “in stock” on the website) and would be with me in 3 weeks.

By this point I had read enough legitimate reviews to know this was likely to be ambitious at best and misleading at worst and so I cancelled the second part of the order.

After going through another retailer and receiving the missing part within two working days (for no extra delivery cost) it was time to put my PC together, but lo-and-behold the part WAE+ had sent out to me was faulty. Fantastic. I had been slightly suspicious of the dog-eared manual and the unsealed packaging when it had arrived, but the motherboard itself had looked new enough upon closer inspection. However, I do fear someone else had been through the same process.

So it was back to the telephone, where WAE+ were actually pretty prompt in sorting things out for me. They advised I fill in a return form and arrange a collection with UPS, all of which took place in a very swift timescale, but of course when it came to getting a replacement item more problems arose.

Firstly, I was specifically told by one of their two customer service representatives that there were “many motherboards in stock” and so getting a replacement would not be a problem. Three weeks and three frustrating calls later ("it WILL be with you by next week") though, and I was still empty-handed. At the completion of the third week (now five weeks after I had made my initial order) I asked for a refund for this part of the order – although the first still had not arrived.

Weeks came and went with no money appearing in my bank account until finally the 30 days expired and I took things further. I felt I had no choice but to report WAE+ to the Police (Action Fraud), Trading Standards (Birmingham), Internet Shopping Is Safe (via their own website) and BBC Watchdog.

I forwarded as many of the negative reviews I found on this review website and others to all concerned parties, I dug-up issues related to their previous company which went very much the same way and began robbing customers by asking for bank transfers as payment (WAE without the +), I informed them of the Guardian articles about both companies and finally about the investigations into their use of fake positive reviews (paid-for) to offset the truthful ones which seemed to prove conclusive. All of this is available to find easily enough with an online search engine, should you be so inclined.

After two months I have just got my money back thanks to pushing a chargeback through my bank (with the help of a crime reference number from the police) and I’m now here to share my experiences of this awful company.

I could forgive it if it was just incompetence, but I think my experiences allied with the hundreds of others I have found related to the people who run this company show that this goes far deeper than that. They appear to be untrustworthy, unscrupulous and quite possibly criminal. I would not advise that you shop with them at any cost and if you have the time, I would urge you to do whatever you can to ensure that they are shut-down and prevented from trading again in the future.
3

1 year ago

review by Rjh1986 E.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

I ordered a camera on 6Nov12. Supposed to be delivered on 14Nov. Contacting WAEPlus was extremely dificult. They rarely answered the phone - mostly I just got a message telling me to use the "fast response" link on their website. When I did occasionally get through I had to hang on, once for 1hr and 57 minutes before getting to the head of the queue. I used the "fast response" process three times. Each time I got an immediate automated acknowledgement, but I never received a reply, so "no response" would be a better description.

Eventually, they accepted that I had not had the delivery. On 30 Nov I used "fast response" to formally cancel the order and ask for a refund. By this time I had managed to get email contact with one of their staff (she emailed me after a phone call on 27Nov to tell me the missing delivery was "being investigated"). On 5 December she emailed me to say "we have now cancelled your order . . . provide you with a full refund". As the legal requirement is only that a refund should be made within 30 days of cancellation, I didn't expect any money before the end of December. On 31 December I logged on to their website and got a message saying "orders prior to 21st Nov ... due to a technical issue ... we are unable to refund these from our systems ... contact your bank and dispute the transaction".

I paid with a Barclaycard, so now I'm using their "dispute a transaction" process to try and get a refund, but that's another story.
3

1 year ago

review by Johnl45 E.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Breathtakingly poor service punctuated by contradictory statements at one-week intervals - (1) your order has been shipped (2) the item has been discontinued (3) your payment has been refunded (4) we never received your payment.

Obviously not possible for all of these things to be true, and anyway the item is still showing as in stock on their website. My payment is now being reclaimed by my bank.
3

1 year ago

review by Jaglover66 Q.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Shocking and they say they pride in costumer services asiff

I waited two weeks before I was frustrated to call and say cancel my exchange and issue me a refund still not received it

I wish I listened to the reviews on and about wae+
3

1 year ago

review by Bigtabs V.

#delivery(3/5) #price(3/5) #quality(3/5) #customer service(3/5) #on-time(3/5)

Waeplus.co.uk Review

No description for this company.

Waeplus.co.uk Customer Service Contacts

No contact details for this company.

Sign in to write your review

You’re moments away from writing your review.

Sign in

or sign in with